chi cu tunnels - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Peter Elsen - WaarBenJij.nu chi cu tunnels - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Peter Elsen - WaarBenJij.nu

chi cu tunnels

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Augustus 2016 | Vietnam, Xóm Chiếu

Na een avondje stappen deze morgen weer vroeg op omdat we om half acht door gids en taxi weer werden opgehaald. De stad uitkomen is werkelijk een beproeving. Het is er stervensdruk met alle scooters. 4-5 naast elkaar en dan in een file.
Weinig auto's die er rijden, de meeste zijn taxi's rijden hier tussen. Je snapt niet dat er niet meer ongelukken gebeuren. 3-4 mensen op een scooter is vrij normaal en alles wordt er meegesjouwd. We hebben zelfs gezien dat iemand er een koelkast achterop had zo'n hoge. Maar goed na 1 1/2 uur en 70 km verder dus bij de tunnels. Hier is te zien hoe de oorlog zich heeft afgespeeld. De Amerikanen hebben deze oorlog van 20 jaar (1975) niet kunnen winnen omdat ze het materiaal, bommen en geweren onder de grond niet vooruit konden. Indrukwekkend allemaal maar na een uur genoeg gezien en en voor het eerst goed nat geworden. Het plenst en half uur later schijnt de zo'n weer.
Nu weer terug in het hotel en later deze dag vertrekken we naar Dalat. We gaan met bus. Benieuwd wat dat gaat worden.

• 02 Augustus 2016 - 07:19

Angela:

Goedemorgen,

Wat een drukte met die scooters,wel indrukwekkend in die tunnel van de oorlog.
    Die regen net als daar hebben we hier nu ook wel zo'n beetje.

Angela.

• 02 Augustus 2016 - 21:53

Thea:

Zo jullie komen ogen tekort. Veel plezier!