Natrang Hoian - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Peter Elsen - WaarBenJij.nu Natrang Hoian - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Peter Elsen - WaarBenJij.nu

Natrang Hoian

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Januari 1970 | Vietnam, Hoi An

Nathrang staat bekend om zijn mooie strand. Dit hebben wij ook bezocht. Een uur gezwommen en genoten van het uitzicht en toen werd het al te heet. 'S avonds in de slaaptrein naar Danangh. Dat was opnieuw een belevenis. In een kleine coupe met een ander gezin boemelend naar Hoi an. Om 6 uur kwamen we aan en de gids stond al klaar met taxi. Na ontbijt meteen een rondleiding door de stad. Veel historische panden waar oude ambachten en kunst in wordt uitgeoefend en natuurlijk proberen ze dat aan de man te brengen. De Chinees - Japanse invloed is hier groot. Je ziet hier dan ook prachtige lampions die s'avonds de hele stad een sfeervolle uitstraling geven. De gids was moeilijk te verstaan omdat hij bepaalde letters niet uit kon spreken bv de S. 'S middags met 38 graden een fietstocht rondom Hoi an. We hebben weer veel gezien rijstvelden met uitleg hierover, buffels, pepers, pindastruiken, lotusbloemen, sesamzaad, water kokos bomen. Een rijk land en alles wordt gebruikt zoals bv de bladeren hiervan voor daken. Hoi an is een heel nette stad maar ook meteen alles duurder.

• 09 Augustus 2016 - 07:29

Angela:

Hallo,
    Leuk in die slaaptrein.En de stad die mooi verlicht is met lampions.
    Net zag ik een mooie regenboog boven Gemert.En gisteren een gezellige bbq gehad met de kiwi's uit nieuw Zeeland.
    Groetjes Angela.

• 09 Augustus 2016 - 13:43

Ine:

Ha Rieky en Peter,
    Het lijkt mij fantastisch wat jullie doen. Zo te zien en te lezen genieten jullie met volle teugen.
    Ik laat jullie verslag ook aan Joni lezen, want zij gaat in het najaar naar Vietnam. Leuk hé? Kan ze al wat ideetjes opdoen;-)
    Buffalobilly jij durft, ben je er heelhuids eraf kunnen komen?
    Veel plezier en een goede reis verder!
    Groetjes Ine.