Hoi chi min (Saigon) en Mecong Delta - Reisverslag uit Gemert, Nederland van Peter Elsen - WaarBenJij.nu Hoi chi min (Saigon) en Mecong Delta - Reisverslag uit Gemert, Nederland van Peter Elsen - WaarBenJij.nu

Hoi chi min (Saigon) en Mecong Delta

Door: Peri

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Juli 2016 | Nederland, Gemert

Onze vakantie startte met een lift van de buurvrouw naar de bus van daaruit naar de trein en toen naar Schiphol, prima verlopen. Vlucht naar guangzhou China en daar een overstap naar Vietnam totale reis 21 uur. Vliegreis heeft met overstap 15 uur geduurd maar was niet saai.
In Saigon 30 gr. Stad bekeken deze dag. Het is een gekkenhuis 9 miljoen inwoners en er rijden 7 miljoen scooters. De weg oversteken hadden we zo geleerd nl gewoon doorlopen. Maar in begin wel heftig. Veel mooie gebouwen en postkantoor nog van 1886. Overdekte Ben thanghmarkt bezocht en onze eerste aankopen gedaan en gepingeld. Bovenop rex hotel Saigon biertje gedronken. 2e gratis! waarna het om 19 uur al donker werd.
Hotel met airco wel wennen maar ook nodig.
Zondag opgehaald door gids en met privé taxi naar Mecong waar we ook weer met een eigen bootje door de rivieren zijn gevaren. Een variatie aan fruit groeit er het hele jaar. Met de lunch kregen we een gegrilde olifantvis met loempia, garnalen en sprinkhaan!
Daarna weer verder op een klein bootje waar een vrouwke ons naar een fabriekje peddelde waar men van rijst oa popcorn en koek werd gemaakt .
Nu zijn we in ons 2e hotel in Can to.

• 31 Juli 2016 - 12:37

Mieke Brouwers:

Fijn wat van jullie te horen. Geniet van alle indrukken die jullie tijdens je reis opdoen

• 31 Juli 2016 - 13:07

Thea Krol:

Een goede start gemaakt, fijn om te horen. Geniet van de mooie belevenissen / ervaringen die nog gaan komen!

• 31 Juli 2016 - 18:17

Zandhazen:

Hallo

Ziet er leuk uit allemaal.Mooi zo'n miljoenenstad.
    En alle andere belevenissen.veel plezier.

Ook de groeten van pa en ma.
    Van ons mam mogen jullie op jullie hoofd letten(ha ha)

• 01 Augustus 2016 - 08:10

Antonia:

Een hele cultuur - en natuurschok na de halve wereld rond gevlogen te hebben.
    Ik zag jullie al in dat bootje dobberen lekker rustig na al dat scooter geknetter.
    Geniet van alles en pingel erop los
    Wij houden het dichter bij huis. Gaan met de kleindochters per fiets twee nachtjes naar Mariahout.

• 05 Augustus 2016 - 21:26

Gonnie:

Wat een avonturiers zijn jullie!