Floating market - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Peter Elsen - WaarBenJij.nu Floating market - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Peter Elsen - WaarBenJij.nu

Floating market

Door: Peri

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Augustus 2016 | Vietnam, Can Tho

Met privé chauffeur en gids naar floating market bij can tho om half 7 al aan het ontbijt en meteen op zijn Vietnamees met noodlesoep, erg lekker, verse groente waarover heen bouillon wordt geschonken. Op de rivier wordt in de vroegte handel in groente en fruit gedreven. Veel boten Kris kras door elkaar. Aansluitend een markt bezocht waar alles te koop was. Vers geslachte vlees variaties van vis, varken, kip tot kikker en slang aan toe. En fruit en groente wat wij niet kennen. Aansluitend na een piepklein kopje koffie zijn we naar een eiland in de buurt vervoerd waar een gids met ons in de binnenlanden een eind is gaan fietsen. En geloof het of niet na 2 km had ik een joekel van een spijker in de band van mijn mountainbike bike. Geen probleem want de gids universitair geschoold was ook fietsenmaker. Mooie tocht en o.a een boom gezien met 1001 kronkels over de grond en in de lucht.
Daarna weer een lange reis terug naar Saigon. Nog geen regen gehad tot dan maar onderweg begon het. Het zijn buien van 10 minuten tot een uur. Zogauw als het begint stoppen scooters langs de weg en in ommezien hebben ze allemaal een cape om. Bij terugkomst opgefrist en savonds nog lekker gegeten.

  • 01 Augustus 2016 - 17:34

    Gonnie:

    Veel plezier. Lijkt me een hele belevenis. Eet smakelijk

  • 01 Augustus 2016 - 17:50

    Angela:

    Hoi hoi

    Woow lijkt me echt te gek allemaal.
    Groetjes Angela.

  • 01 Augustus 2016 - 18:35

    Hans:

    Vietnam lijk me een heel mooi (vakantie) land als ik jullie verhalen lees.
    Lijkt me wel iets voor ons voor 2017.

    Kun je ook wat foto's toevoegen?

    Nog veel plezier

    Doe familie Nguyen de groeten.... :-)

    Hans

  • 01 Augustus 2016 - 20:40

    Annelies:

    Mooi, geniet er van. Groetjes Jan en Annelies

  • 01 Augustus 2016 - 21:18

    Diny:

    Wat een mooi verslagje kun je ook fotos toevoegen .
    geniet ervan gr diny en piet

  • 04 Augustus 2016 - 21:46

    Martin:

    Mooie reis, veel nieuwe onbekende ervaringen. Klinkt allemaal heel ontspannen.
    Houd ons op de hoogte en doe geen gekke dingen. veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2016

Dalat

02 Augustus 2016

chi cu tunnels

01 Augustus 2016

Floating market

31 Juli 2016

Hoi chi min (Saigon) en Mecong Delta

01 Januari 1970

Hoian hanoisapa
Peter

59 jaar, gelukkig met Rieky volgend jaar al weer 35 jaar. Ik hou van de natuur, ben graag in de buitenlucht, ben sportief en werk in de gezondheidszorg. Omgaan met mensen vind ik leuk.

Actief sinds 26 Juli 2016
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 2354

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

26 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: